gbgflickan

Alla inlägg under december 2012

Av Emma - 5 december 2012 12:54

Vaknade för en stund sedan har kollat greveholm på mobilen :) Redan avsnitt fem :o Sjukt vad tiden går fort den här sista månaden. När man minst anar det så har jul paserat och det är NYÅR. Sjukt... 

Ska iaf gå upp strax, mamma får gå ut med hunden idag så jag kan duscha istället :p Sen ska jag ta och äta något och sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Eventuellt träffar jag Amanda :) 

Det kommer komma upp några listor lite då och då fram till ikväll, ska tidsinställa dom :) 

Ska försöka uppdatera oftare nu men är ju fortfarande tveksam om jag vill vara kvar här eller gå över till finest.se igen :/ Tröttnade lite på finest, men det har också varit min seriösaste blogg, dessutom vill jag att det ska vara lätt att blogga från mobilen. :/ Men aja, vi hörs senare :)   

Av Emma - 4 december 2012 22:29

Ligger just nu i soffan, kom hem vid åtta och då gick Amanda upp till sin kille.
Ska kanske ut på "hemligt uppdrag" med Amanda senare och då kommer jag varken ha tid eller ork till att försöka fixa headern eller skriva listor, är jag däremot hemma så ska jag försöka fixa den inatt och det kommer upp några listor.
Det häger helt och hållet på om vi ska ut eller inte. Men det märker ni ju isf ;)

Av Emma - 4 december 2012 18:14

Chill hos Amanda, har precis ätit lite. Ska hjälpa henne med disken samtidigt som vi lyssnar på musik (y) hör av mig ikväll :)

Av Emma - 4 december 2012 15:06

Försökte ladda upp en header igår/inatt men det funkade inte :o Vet inte vad felet är :s måttet "ska" vara rätt och allt och ah.. Vet inte vad jag gjorde för fel :s 

Ska kolla på det senare och försöka fixa det men måste verkligen dra nu, ska ju till amanda. 

Här är headern iaf:


Orkar inte göra den större, det funkar typ inte att ladda upp.. Skit samma. Ska försöka fixa det ikväll! 



Av Emma - 4 december 2012 14:33

1. Hur gammal är du om fem år? 23 år 
2. Vem var den sista du träffade? Mamma
3. Hur lång är du? 168 cm 
4. Vilken var den senaste film du sett? På datorn - Blonde Ambition På tv - National Treasure: Book of Secrets

5. Vem ringde du senast? Amanda
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Ne.. Vadå da? :o <3" Till Amanda.
7. Var är dagens planer? Chilla, gå över till min bästaste granne Amanda :) 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringer nästan alltid till mamma för antingen är hon seg på att svara på sms eller så hör hon den inte ens. Är det mer "akut" så ringer jag ju för då får man tag på personen "direkt". Annars smsar jag nog. 
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? 1 sekund sedan. 
11. Vilken ögonfärg har du? Typ grön, blå grå haha :) 
12. När vaknade du idag? Kommer inte riktigt ihåg. (bloggade när jag vaknade) var la vid halv två? 
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Har aldrig tagit hand om en "hemlös" katt iaf. :/ 
14. Vilken är din favoritplats? Hemma. Det finns så många ställen som är underbara just den sekunden, tex. när man är utomlands, solar & badar, festar med vänner, har allmänt kul, lever livet. Men inget är mer underbart att få komma hem. 
15. Vilken plats föredrar du minst? Det första som kommer upp i huvudet är nog skolan, men skolan är ganska kul ibland ändå. Jag r ju avstängd och jag saknar faktiskt skolan ibland. Men den plats jag föredrar minst är typ soprum hahah hatar det! (vem gör inte?) 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är jag 28. Då hoppas jag att jag har en pojkvän som är trogen och att vi eventuellt har/ska få vårat första barn. 
17. Vad skrämde dig som barn? clowner & spindlar (än idag haha) 
18. Vem fick dig att skratta senast? Kommer inte ihåg, den som fick mig glad var iaf mamma nyss :) 
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.. Eller ah, en stor t-shirt och trosor och ibland bara trosor. 
22. Hur många kuddar har du i sängen? fem :$ haha 
23. Hur många landskap har du bott i? 2, skåne och västra götaland :) 
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja. 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. 
26. Är du social? När det gäller familj och mina vänner så är jag nog ganska social. Men är ganska blyg när det gäller nya människor. 
27. Vilken är din favoritglass? Gillar inte glass. Men måste jag så typ isglass eller mjukglass. 
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Egentligen är inte 1 miljon så mycket, jag skulle köpt mig en lägenhet och indredning till den. Även lite kläder om det hade räckt ;) 
29. Tycker du om Kinamat? Jadå :) 
30. Tycker du om kaffe? Jaaaaaa! 
31. Vad dricker du till frukost? Dricker väldigt sällan TILL maten, dricker alltid efter. Men då blir det typ oboy :) 
32. Sover du på någon särskild sida? Rygg! 
33. Kan du spela poker? Lite. 
34. Tycker du om att mysa? Vem gör inte? :) 
35. Är du en beroendemänniska? Beror på? 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp. 
37. Vill du ha barn? Ja.
38. Kan du några andra språk än svenska? Väldigt lite engelska. 
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool.
41. Vad spenderar du helst pengar på? HELST så skulle jag spara. Men jag spenderar TYÄVRR för mycket pengar på alkohol. 
42. Äger du dyra smycken? Nej inte vad jag kan komma på. 
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En kaka med någon apelsin grejs i :s 
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jadu. Svårt, alla är la roliga någon gång ;) 
46. Välj ett ärr på din kropp? Har massa ärr, men ett ärr som jag har ett "minne" med är ett på mitt högra lillfinger, klämde det i en "brand-dörr" (as tung betong dörr som låster sig när den stängs). Bråkade med en kille i klassen och så drog vi i dörren på varsitt hål sen släpper han den och mitt finger är på fel plats. 
47. Vad har du för ringsignal? Iphone "standard" typ.. 
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja
49. Flirtar du mycket? Nej. Är ganska blyg. haha
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I mitt rum. 
51. Kan du byta olja på bilen? Tror nog att jag skulle kunna fixa det ;) Har aldrig provat bara. 
52. Har du fått fortkörningsböter? Ja, med moppe -.- haha
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser inteeeee 
54. Läser du dagstidningen? Ibland. 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nepp 
56. Dansar du i bilen? Hur? Typ "svänger" med armarna? haha ja? 
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix fm eller nrj ! 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Kommer verkligen inte ihåg! :o 
59. När var du i kyrkan senast? Ingen aning. 
60. Vilka personer utmanar du? Haha dom som vill? :) 

Av Emma - 4 december 2012 13:48

Vaknade för en stund sedan. Ska gå ut med hunden och sen äta något sen får vi se vad dagen har att erbjuda :) blir kanske en sväng ner till centrum då jag blev sjukt sugen på energidricka :p uppdaterar senare med något vettigt! Ska göra lite listor hade jag tänkt :)

Av Emma - 3 december 2012 22:17

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, det finns risk att allt blir "grötigt"..

Men jag heter som sagt Emma är 18 år, bor utanför Göteborg.

Jag har/har haft två väldigt nära kompisar i olika perioder. Ska försöka berätta lite...

CARRO: Träffade henne för ganska exakt 1 år sedan när vi båda började i samma klass, IV. Vi blev först "kompisar" och pratade lite då och då sen hände något och vi blev bästa kompisar! Det var sååå underbart, har alltid varit den  där tjejen som umgås med killar och går bättre ihop med dom. Det var en lättnad att träffa en tjej som "bettyde" så mycket för mig. 

Vi har som alla andra haft våra "svackor" (låter som vi är gifta haha) men det är sant, vi var verkligen "menade" för varandra. Ni förstår, när två bästisar är som systrar, två kroppar en själ, två kroppar en hjärna. Vi tänkte likadant och ville samma saker. Vi var verkligen ETT! Går inte att beskriva hur lika vi var. Folk kunde komma fram på stan helt random och bara "är ni tvillingar?" vi var inte bara lika på insidan utan vi var verkligen likadana! Sjukt. 

Som sagt har vi haft våra "svackor" och småbråk (som alla andra?). I somras så hade vi ett "uppehåll", vet inte riktigt varför. Vi bråkade INTE eller något men vi behövde kanske bara vara ifrån varandra? under sommaren umgicks jag nästintill bara med Amanda (vi träffade såklart andra också men amanda var alltid med!). Hon blev som en ny "själ". En ny bästa kompis. '

Efter sommaren hände något och då "gick jag tillbaka" till Carro. Låter kanske sjukt men Carro och Amanda hatade verkligen varandra haha så fick liksom "välja" mellan dom. 

Har varit med Carro sedan efter sommaren till för bara någon vecka sedan, hon sov hos mig i veckor, hon fick mat här, mamma tog hand om henne som om det var hennes dotter. Förstår ni? En "vacker dag" så skulle hon hem och sen kom hon aldrig tillbaka igen. Det var då det hände... Vi blev ovänner och nu, idag så är vi ännu inte med varandra. Har ställt upp som fan på henne och.. ah förstår ni? En BÄSTIS som helt plötsligt bara ignorerar dig.. Har mått otroligt dåligt över detta dom senaste VECKORNA. Fick höra från MASSA OLIKA kompisar att Carro har "tagit en paus från mig" haha en paus? Kan man ta paus från en kompis? En bästis? Haha det är bara skrattretande. Hon tror verkligen att hon kan "komma och gå" precis som hon vill utan att min åsikt spelar någon roll. Hon ville "prata" någon dag i veckan nu, visst, vi SKA prata men hon kan ju glömma att jag kommer förlåta henne. Inte ens en kompis gör så. Det är rent ut sagt FITTIGT (förlåt för ordvalet) men det är riktigt jävla lågt. Blir så himla ledsen av att tänka på det. Hon har sårat mig så jäkla hårt... 

Har börjar umgås med Amanda nu istället (jag är ingen som "väljer" mellan två personer. Är ingen person som "är med den ena bara för att den andra har dissat mig" känner jag mig sårad är jag hellre själv). Men jag och Amanda har haft ganska kul ändå. 

Nu har jag skrivit lite blandat om både Carro och Amanda men ska göra en med bara Amanda också :)

såå..

AMANDA: 

Lärde känna henne.. hm.. kommer inte riktigt ihåg men vi bor typ grannar, började i samma klass osv. finns inte så mycket att säga egentligen för allt som har med Amanda att göra skrev jag ju när jag skrev om Carro. Haha, men det har liksom "pendlat" mellan Amanda och Carro. Just nu är jag mer med Amanda eftersom jag bråkar med Carro. Nu får jag det att låta som om jag är med Amanda "bara för att" jag bråkar med Carro, men så är inte fallet. Amanda är en jättego tjej och jag är glad att vi lärde känna varandra. :) 


Blev ett ganska långt inlägg om "bara" två kompisar. Vet inte om just DU har orkat läsa hit men det gör inget, för det är "kul" för mig själv att läsa i framtiden :)


Ska skriva lite snabbt om "livet" också...

Bor med min mamma och min lilla tax, Qid heter han. Han är 12 år och fyller år den 1 april :)

pappa bor i Malmö (där jag kommer ifrån, men har bott i Göteborg sedan jag var 7-8 år). 

Skulle ha gått i trean på gymnasiet men är fast på IV. Skolkade nästintill hela nian så började IV, hoppade av första året på IV, gick andra året och nu är jag inne på tredje, har blivit avstängd pågrund utav att jag har varit borta "för mycket" men jag är så jäkla skoltrött. Ska försöka komma tillbaka efter jul eller något. Får se hur det går..


Har skrivit som attans nu och orkar verkligen inte mer. Ska snart ut med hunden sen sätter jag la på en film som jag INTE ska somna till (hahaha) har btw, försökt laga uttaget men det "glappar" lite.. 

Vi hörs kanske senare eller imorgon :) 

Av Emma - 3 december 2012 20:58

Har ju lovat er ett inlägg och sånt men imorse när jag skulle ta tag i det och skriva ett lååååångt inlägg då fick jag se att uttaget där internetsladden ska sitta har pajat (y) skiiiitkul, råkade välta ner datorn från sängen inatt och pang... :( haha ska försöka fixa det. Har ett trådlöst internet också men det är skitsegt så ska försöka fixa det. Vi hörs

Presentation


Är en tjej född 94:a från gbg, älskar livet och tar dagen som den kommer !

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg? :)
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 varje dag (7 gånger i veckan)
 Första gången jag läser din blogg
 Har "hamnat" på din blogg några gånger bara

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards